Mobiel abonnement of Sim Only abonnement

Ga jij voor een mobiel abonnement of voor Sim Only? Wat houden deze twee verschillende abonnementen eigenlijk in en wat zijn de voor- en nadelen? Wij zetten alles voor je op een rijtje, zodat jij de beste keuze voor jezelf kunt maken.

Sim Only abonnement

Met Sim Only krijg je geen nieuwe telefoon, maar sluit je alleen een abonnement af met de provider. Wanneer je nog een goedwerkende telefoon hebt, is dit ideaal. Wil je toch een nieuwe telefoon, dan kun je elke telefoon kiezen uit de winkel, mits die simlockvrij is. Er wordt een nieuwe simkaart geleverd en deze plaats je in je eigen telefoon. Je kunt ermee bellen, sms’en en internetten. Maandelijks betaal je een bepaald bedrag voor je bundel totdat de looptijd van je abonnement erop zit. Gewoonlijk sluit je een abonnement af voor één of twee jaar. Je kunt het ook maandelijks opzeggen. Hiervoor betaal je per maand een extra klein bedrag.

Voordelen:
– Je hebt lagere abonnementskosten per maand, omdat er geen nieuwe telefoon bij is inbegrepen.
– Op elk moment kun je kiezen om een nieuwe (simlockvrij) telefoon te kopen.
– Je kunt het abonnement maandelijks opzeggen.

Nadelen:
– Je kunt geen gebruik maken van extra service, zoals een leentoestel.
– Als je meer belt of over je maximum aantal GB verbruik gaat in een maand, dan zijn de kosten buiten de bundel veel hoger dan als je een abonnement zou hebben met toestel.

Mobiel abonnement

Bij een mobiel abonnement sluit je een contract af met de provider. Je betaalt voor de nieuwe telefoon en de bundel. Het maandbedrag ligt hierdoor een stuk hoger of je besluit om de extra kosten voor de telefoon in één keer te betalen. Meestal hebben de mobiel abonnementen een looptijd van één of twee jaar. Tot die tijd zit je vast aan de telefoon. Na deze periode is het abonnement maandelijks opzegbaar en kun je eventueel weer een nieuwe telefoon uitzoeken. Er zijn diverse bundels beschikbaar die passen bij jouw telefoongebruik.

Voordelen:
– Je hoeft het bedrag van de telefoon niet in één keer te betalen.
– Je hebt altijd één van de nieuwste telefoons.

Nadelen:
– Als je meer dan €250,- moet bijbetalen voor je telefoon, dan krijg je een BKR-registratie. Dit heeft gevolgen voor de maximale hoogte van je hypotheek.
– Je zit één of twee jaar vast aan dezelfde telefoon.

Leave a reply